maandag 5 september 2011

The Double

Films met een geweldige twist in het verhaal zijn altijd al favoriet geweest bij mij...The Sixth Sense, Primal Fear, Seven, the Usual Suspects, Fight Club....allemaal films waarbij ik flabbergasted achterbleef. The Double lijkt ook zo'n film te worden alleen ben ik heel erg bang dat de trailer al veel te veel heeft weggegeven van de twist. Ik kan het natuurlijk fout hebben, het zou zomaar kunnen zijn dat er meer aan de hand is en dat de trailer ons al op het verkeerde been wil zetten maar toch....ik ben benieuwd.

Een senator wordt vermoord en al snel denken de CIA en de FBI dat de legendarische Russische moordenaar "Cassius" erachter zit. Paul Shepherdson (Richard Gere), een voormalig CIA agent moet samen met FBI agent Ben Geary (Topher Grace), die alles weet van hem en de moordenaar, de zaak proberen op te lossen. Shepherdson is ervan overtuigd dat Cassius niet meer leeft maar daar denkt Geary anders over. De CIA baas (Martin Sheen) zet toch ondanks de volharding van Shepherdson de twee mannen op de zaak. Langzaam na veel onderzoek komen ze erachter dat Cassius misschien niet de persoon is die ze altijd al dachten.

Martin Sheen is in zijn element als CIA baas en je ziet bijna weer de president in hem opkomen van de serie The West Wing. Topher Grace zie ik  nog steeds als het sulletje uit that 70's show, ik zie hem nog niet als een FBI agent. Ik hoop alleen dat de trailer dus echt ons voor de gek probeert te houden want als de twist al verklapt is zal dat de film niet goed doen...het feit dat de film "the Double" heet, zou kunnen betekenen dat er een dubbelganger is, of een dubbelspion....het is afwachten....

Bekijk de trailer en deel je mening over hoe jij denkt dat het in elkaar steekt...

1 opmerking:

  1. very obvious , vanaf de eerste 30 seconden weet je ( of denk je te weten ) wie het is , toch? da's best jammer ,maar schept in ieder geval geen extra verwachtingen die , als je hem kijkt, tegenvallen. Dus heb je wel een mooie actie film zonder te oveduidelijke plotwending.

    BeantwoordenVerwijderen