woensdag 14 september 2011

Twilight Breaking Dawn Part 1

De Twilight films zijn zeer populair. Persoonlijk vind ik ze net iets te soft maar ik denk ook dat de doelgroep vooral uit vrouwen bestaat, en die kunnen er geen genoeg van krijgen. Team Jake en Team Edward shirtjes, mokken, lunchboxxen, kussenslopen...het houdt niet op.

Dit wordt alweer de vierde film in de reeks, en is gebasseerd op het boek "Morgenrood". Schijnbaar is het boek zo uitgebreid dat de makers niet alles in 1 film kwijt konden, dus net als de Harry Potter finale, wordt ook deze film gesplitst.

De film begint met het huwelijk van Bella en Edward. Tijdens de huwelijksreid komt Bella erachter dat ze zwanger is. De familie van Edward is in shock want deze situatie zet de toch al fragiele band met de weerwolven sterk onder druk. Ook de relatie tussen Bella en Edward komt onder druk te staan, maar het wordt allemaal nog erger als blijkt dat het ongeboren kind te snel groeit en er complicaties ontstaan die het leven van Bella bedreigen.

De film volgt de zelfde stijl als de voorgaande delen, veel drama en een beetje aktie. Dit is op zich niet zo heel erg maar de logica is nu wel heel erg ver te zoeken....ik dacht dat vampieren in eerste instantie "dood" waren, alles wat mens was, is dood en de vampier blijft over.....maar schijnbaar is hun zaad nog wel levensvatbaar. De driehoeksverhouding tussen Jake, Bella en Edward begint nu ook wel een beetje langdradig te worden, als dat al niet zo was. En Bella mag ook wel eens een keertje lachen, mijn god, wat is dat een depressief meisje. Het zal wel komen dat ik geen vrouw ben, of geen fan ben van deze films, maar er mag van mij wel een beetje meer "True Blood" in komen, daar wordt het allemaal niet zo serieus genomen en dat maakt het juist veel toffer, niks drama maar geweld, actie, sex en humor volgen zich op in een razend tempo....maar ik moet die 2 misschien niet met elkaar vergelijken.

Punt is, de films zijn een groot succes en deze zal ongetwijfeld een hit worden. Ik ben geen fan maar zal hem ongetwijfeld gaan zien, maar niet in de bioscoop....18 november zal de film in de bios te zien zijn, deel 2 wordt in 2012 verwacht.

bekijk hieronder de trailer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten