donderdag 28 juli 2011

The Amazing Spider-Man (Reboot)

Toen de allereerste Spiderman uitkwam vond ik hem zo vet, dat ik hem denk ik wel 3 keer achter elkaar heb gezien, de tweede was zover het kon nog beter, een betere schurk en Tobey Maguire die nog beter in zijn rol als Parker/Spidey zat...helaas was de derde film teveel van het goeie, teveel slapstick momenten (het zang en dans gedeelte, komop)en  teveel schurken waarvan er niet 1 indruk maakte ( Venom was een lachertje vergeleken bij de comicversie ). Ik hoopte dat Sam Raimi bij de 4e film terug naar de basis zou gaan maar tot mijn grote verbazing hadden Sam en Tobey geen zin meer in een nieuwe spiderman. Afgelopen dacht ik dus, tot het nieuws kwam dat ze net als bij de Batman films, ook de Spiderman films gingen rebooten...Nu al? dacht ik...en ik was niet zeker of dit wel een goed idee was.
The Amazing Spider-man, zoals de nieuwe film gaat heten, start dus weer bij het begin....we hebben een nieuwe regisseur, een nieuwe lead en een nieuwe schurk. Regisseur Marc Webb (500 days of summer) heeft gekozen voor een meer grimmige uitstraling wat ik alleen maar kan toejuichen, het pak ziet er een stuk beter uit en gelukkig hebben ze gekozen voor de webshooters ipv web dat uit zijn polsen komt. Andrew Garfield (bekend uit the social network) heeft de juiste uitstraling voor Peter Parker / Spiderman, en we hebben eindelijk Dr. Curt Connors (oftewel 'The Lizard' ) als schurk en na het zien van de eerste beelden zijn bijna alle twijfels verdwenen...dit zou nog weleens een hele goeie film kunnen worden, ik hoop alleen dat ze het verhaal zo kunnen vernieuwen dat het niet teveel op de eerste film gaat lijken.

Afwachten maar, hieronder alvast de trailer, enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten