woensdag 10 augustus 2011

Bruce Willis in G.I. Joe 2

A real American Hero, dat was de tagline van de beroemde en veel bekeken tekenfilm uit de jaren 80. Als kind zat ik elk weekend voor de buis om naar Fun Factory te kijken en dan zo tegen 11 uur in de ochtend kwam dan G.I.Joe.

Toen bekend werd dat Stephen Sommers (the Mummy, Van Helsing) de eerste live action G.I. Joe ging regisseren was ik bang dat het een film zou worden die helemaal over de top zou gaan, teveel nep CGI en grappig bedoelde scenes die niet overkomen...en dat was ook zo. De film had soms een aardige actiescene, maar de film kon me niet vasthouden. Het enige waarom ik toch bleef kijken was door de prachtige verschijning van Rachel Nichols (Alias, P2)

Nu komt er een vervolg en ik moet zeggen dat de cast me wat meer aanstaat, en dan vooral Bruce Willis die de rol gaat spelen van Joe Colton, de originele G.I. Joe. Ook Dwayne Johnson en Ray Stevenson maken hun opwachting in dit vervolg dus aan spierballen geen gebrek. Aan het roer staat deze keer Jon M. Chu (Step Up, Justin Bieber Never say Never) die eigenlijk alleen nog maar dans films op zijn naam heeft staan, dus ik hoop dat hij met zijn eerste actiefilm niet dezelfde kant opgaat als Sommers, het mag best wat minder kinderachtig en wat donkerder, anders kijk ik wel naar de tekenfilm.

De opnames zijn deze maand begonnen en de film wordt verwacht in juni 2012. Go Joe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten