dinsdag 30 augustus 2011

Ghost Rider: Spirit of Vengeance

Alle grote superhelden van Marvel kennen we wel, Spiderman, de Hulk, Captain America, Iron Man...deze helden zijn wereldwijd bekend. Maar er zijn ook Marvel Creaties die niet zo bekend zijn...Ghost Rider is daar 1 van. Nicolas Cage is een groot fan van deze stripheld en had al heel lang het idee om het te verfilmen. In 2007 werd dat idee werkelijkheid, de film was een bescheiden succes maar werd neergehaald door de critici. Persoonlijk vond ik de film wel aardig, het was geen geweldige film maar ik heb me er toch mee vermaakt.

Nicolas Cage staat tegenwoordig niet meer bekend als de groot acteur die hij ooit was, leaving las vegas, wild at heart, kiss of death en face/off zijn een aantal geweldige films waar Nic Cage een top performance neerzet...maar na een aantal leuke Jerry Bruckheimer producties zijn zijn keuzes in filmrollen niet altijd even geweldig geweest. Hij moet zelfs oppassen dat hij niet dezelfde kant op gaat als Jean Claude van Damme en Steven Seagall en alleen nog maar films maakt die rechtstreeks naar DVD gaan. Ik geniet wat dat betreft nog wel van zijn films alleen ik kan wel inzien dat er kritiek is, Nicolas Cage is een groot acteur maar dat zie je tegenwoordig niet meer van het scherm afstralen.

Nu komt er dus een vervolg op Ghost Rider, en ik denk dat deze film ook niet bol zal staan van de geweldige acteerprestaties van Dhr. Cage, maar de trailer ziet er wel moddervet uit. Nicolas Cage kruipt weer in de huid van Johhny Blaze die zich schuil houdt in Oost-Europa. Hij wordt gevraagd een eeuwenoud kwaad te bestrijden die een menselijke vorm tracht aan te nemen. De regie is in handen van dezelfde makers die verantwoordelijk waren voor de Crank films.

De effecten zijn een stuk beter dan het eerste deel, de schedel met vlammen ziet er realistischer uit en de film voelt groter aan dan de eerste....ik verwacht geen diepgaand verhaal maar dat hoeft ook niet met dit soort films. Ik hoop alleen dat Nicolas Cage binnenkort weer eens een vette karakterrol neer zet, een schurken rol zoals in Face/Off...Bad Lieutenant: Port of Call kwam wat mij betreft in de goeie richting...

Bekijk hieronder de trailer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten