vrijdag 5 augustus 2011

Conan the Barbarian

Nog anderhalve week en dan is het zover, dan gaan we naar Lowlands. Wat heeft dat met deze film te maken zou je denken, maar Conan The Barbarian zal voor het eerst getoond worden op Lowlands...en als ik niet te dronken of te vermoeid ben, zit ik in de tent met mijn biertje en zakje chips om te genieten van het bloed en geweld die deze film met zich mee zal dragen.

In 1982 kwamen we voor het eerst in aanraking met Conan op het witte doek in de vorm van Arnold Swarzenegger, een rol die hem op het lijf geschreven was, er kwam nog een vervolg en een spin-off genaamd Red-Sonja. Conan heeft van Swarzenegger een ster gemaakt en hopelijk gaat dat nu ook gebeuren met Jason Momoa. Als je Game of Thrones hebt gezien herken je Momoa wel als de barbaar Kahl Drogo, dus hij blijft een beetje in de zelfde sfeer qua rol.

Momoa komt in mijn optiek dichter bij de Conan in de comics dan Swarzenegger, hij heeft door zijn looks, zware stem en spieren als staalkabels ook wat meer de uitstraling van een barbaar. Niet dat Swarzenegger dat miste, alleen een barbaar met een zwaar oostenrijks accent is eerder lachwekkend dan angstaanjagend, vandaar dat Swarzenegger in die tijd ook erg weinig tekst had.

Als het dorp van Conan wordt vernietigd en zijn vader wordt vermoord, is Conan uit op wraak. In zijn zoektocht naar de persoon die verantwoordelijk is voor deze gruweldaad, komt hij terecht in een epische strijd tussen reusachtige gedrochten, afzichtelijke monsters en een verschrikkelijk kwaad met bovennatuurlijke krachten. Conan komt er al gauw achter dat hij de enige hoop is in een vrijwel onmogelijke strijd.

Dit soort films vind ik echt te gek, de actie en avontuur in een fantasy setting spreekt mij erg aan, je weet nooit wat er kan gebeuren en wat voor soort gedrocht er nu weer om de hoek komt kijken. De film heeft wel iets weg van The Scorpion King maar dan een stuk gewelddadiger, bloederiger en met betere special effects. Nu maar hopen dat ik niet al te dronken ben op Lowlands zodat ik naderhand jullie nog kan vertellen hoe de film was.

19 augustus gaat Conan in de bioscoop draaien, en uiteraard ook in 3D want schijnbaar is dat tegenwoordig noodzakelijk (voor mij hoeft het niet).

Bekijk hieronder de trailer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten