zaterdag 13 augustus 2011

Final Destination 5

De Final Destination films gaan dezelfde kant op als veel horror films...er komen een oneindig aantal vervolgen op. Deze keer was ik erg verrast dat er een nieuw deel in de serie kwam, want de vorige film was 'The Final Destination' en ook aangekondigd als het laatste deel in de serie. Waarschijnlijk heeft de film het toch erg goed gedaan en dan schreeuwen de fans om een vervolg.

Voor mij zijn de eerste 2 nog steeds de beste, de eerste gewoonweg omdat het toen iets nieuws was in het genre, maar de 2e had een moddervette opening met een autocrash op de snelweg. Die scene heb ik misschien wel 5 keer teruggespoeld...de rest van de film was ook erg goed met paar zeer originele sterfscènes.

Elke final destination films hebben een geweldige opening met een ongeluk waar veel mensen bij betrokken zijn, nummer 1 had een vliegtuig die ontplofte, 2 een massale kettingbotsing, 3 een achtbaanrit dat misgaat, 4 een nascar racecrash en nu bij nummer 5 een brug die instort.

De verhalen in de films zijn vrijwel identiek, 5 of 6 jongeren ontsnappen aan de dood omdat een van hun een visioen had van het ongeluk. Maar magere Hein geeft niet op en een voor een komen de jongeren aan hun eind door een gruwelijk dood, meestal door samenloop van omstandigheden.

Nummer 5 is niet veel anders, alleen deze keer komt de film qua spanning en kwaliteit dicht bij de eerste film. Gelukkig maar want nummertje 4 was echt bagger...er wordt al zelfs gesproken van een nummer 6 en 7, maar dan moet nummer 5 het erg goed gaan doen in de bioscoop. Aangezien de film ook in 3D is te zien en dat de vorige films al een grote groep fans heeft denk ik dat die 2 films er ook gewoon gaan komen. Ik zal hem thuis op dvd gaan kijken, ik hoef er niet voor naar de bioscoop.

Final Destination 5 is vanaf 25 augustus in de bioscoop te zien. Bekijk hieronder alvast de trailer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten