dinsdag 2 augustus 2011

Paranormal Activity 3

Elk jaar met Halloween komt er een Horrorfilm uit in de bioscoop, de laatste 7 keer was dat weggelegd voor de Saw franchise, maar Saw 7 was de laatste in de serie dus is er ruimte gekomen voor een nieuwe franchise.

Paranormal Activity was een groot succes in de Amerikaanse bioscopen, de film was met een minimaal budget gemaakt en ondanks kritieken van dat de film saai was en er niets gebeurde was de omzet gigantisch. Een vervolg kwam, groter opgezet, meer acteurs en een hoger budget. De stijl bleef hetzelfde, alle opnames werden gemaakt door een handycam of in het geval van de tweede, bewakingscamera's. Ik ging de tweede film, wat een prequel was en daardoor een aantal vragen beantwoorde van de eerste film,  in de bioscoop kijken en heb echt op het puntje van mijn stoel gezeten en er liepen zelfs mannen groter dan ik, de zaal uit. Wederom waren de kritieken niet mals, de film werd zelfs de grond in geboord en waarom? ik weet het niet, ik vind deze films geweldig, het feit dat er niet veel gebeurd en je bijna niets ziet is ontzettend spannend, je zit te wachten op dat ene schrikmoment, kijkt heel het scherm af op zoek naar dat ene dingetje wat beweegt, die deur die dichtslaat of een schaduw die uit het niets over de vloer heen gaat....en geloof me als ik zeg, die schrikmomenten waren er in deel 2, ik heb zeker 3 of 4 keer bijna op het plafond gezeten.

Slechte kritieken of niet, de tweede film was wederom een gigantisch succes en ik hoopte op een vervolg, en die komt er nu, en zoals ik al verwachte gaat deze film over de 2 zusjes die als kind geteisterd werden door een demon. Ik kan er niet teveel over zeggen omdat ik anders voor diegene die de eerste 2 films nog niet gezien hebben het verhaal verpest. Wat ik wel kan zeggen is dat de derde film gelukkig niet afwijkt van het concept met de handycam.

Ik ben in ieder geval zeer benieuwd en zit absoluut samen met een goede vriendin van me rond Halloween weer in Antwerpen in de bioscoop om ons anderhalf uur te laten sidderen en beven van de spanning.

Kijk hieronder de trailer, en een waarschuwing vooraf...de trailer bevat spoilers van de eerste 2 films dus heb je die nog niet gezien....kijk de trailer dan niet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten