dinsdag 16 augustus 2011

Immortals

De Griekse mythologie is altijd een goeie inspiratiebron geweest voor filmmakers. Na films als Troy, Percy Jackson en Clash of the Titans blijven de goden maar al te graag terugkeren op het witte doek. Ook films en tv series over de Griekse oudheid doen het goed, 300 en de recente Spartacus zijn daar goeie voorbeelden van.

Tarsem Singh staat bekend om zijn prachtige visuele meesterwerkjes 'The Cell' en 'The Fall', hij wist in deze films de mooiste locaties te vinden die heel surrealistisch overkwamen en met behulp van visuele effecten een streling voor het oog waren. Samen met de makers van 300 is hij nu bezig met het opnemen van 'Immortals'

Eeuwen nadat de goden de strijd hebben gewonnen met de machtige titanen, ontstaat er een nieuwe dreiging. Koning Hyperion (Mickey Rourke) is bezeten van macht en verklaart de oorlog aan de mensheid. Zijn bloeddorstige leger vol met mismaakte en misvormde soldaten laten een spoor van vernieling achter in Griekenland, op zoek naar de 'Bow of Epirus'. Met deze legendarische boog kan hij de macht krijgen over de titanen en zo de mensheid vernietigen en de goden verslaan. Een eeuwenoude wet verbied alleen de goden om in te grijpen in een conflict tussen mensen, en daarom kiest Zeus in het diepste geheim de steenhouwer Theseus (Henry Cavill) die samen met het Orakel genoeg manschappen om zich heen weet te verzamelen om de strijd aan te gaan met Koning Hyperion....

Henry Cavill zal ook de nieuwe Superman gaan spelen, dus dit is een mooie kans om hem aan het werk te zien. Ik heb alleen erg mijn twijfels over de visuals....soms is het echt supervet, het gebruik van slow motion en de felle en donkere tinten maar sommige scenes komen dan weer erg kaal en leeg over. Dit stijltje is natuurlijk ook al gebruikt in 300, maar daar paste het precies. Bij Immortals heb ik het idee dat het nog niet echt klopt...ik wordt niet weggeblazen zoals ik dat wel had bij 300 en the Cell. Het kan natuurlijk zijn dat de scenes nog worden bijgewerkt, zoals dat wel vaker gebeurd en ik hoop dan ook van harte dat dat zo is.

Ik weet het niet, de trailer heeft me nog niet overtuigd, maar misschien denken jullie daar anders over.
Bekijk hieronder de trailer en deel je mening!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten